| Status schip | In behandeling |
| Naam schip | Vrouwe Anne |
| VKSJ nummer | VKSJ1261 |
| Varend erfgoed | Ja |
| Type schip | rondspantmidzwaardplatgatgaffelsloep |
| Bouwer/werf | Michiel van Lunteren, Falmouth |
| Bouwjaar | 1997 |
| Romp vorm | Rondspant |
| Vorm van de kiel | Midzwaard |
| Minumum diepgang | 0.5 m. |
| Vorm van de achtersteven | Platgat |
| Positie van het roer/td> | Aan achterzijde kiel, doorgestoken |
| Tuigvorm | Sloep |
| Lengte over stevens | 6 m. |
| Breedte op de huid | 1.8 m. |
| Materiaal romp | Hout, gangen karveel koper geklonken, Maak een keuze, Maak een keuze, Maak een keuze |
| Materiaal zeilen | Katoen |
| Snit zeilen | Recht |
| Materiaal mast | Hout |
| Motor | Buitenboord Electrisch |
| Waterverplaatsing | 1000 |
| Waarvan ballast | 400 |
| Ballastmateriaal | Lood |
| Thuishaven | Oranjeplaat Arnemuiden |
| Geschiedenis | Vanaf 1996 woonde mijn zwager Michiel van Lunteren een jaar in Falmouth en vond hij het wrak van de Lady Betty bij het Falmouth Centre of marine Studies, een gaffelgetuigde open dagzeiler gebouwd in 1904 door Arthur Taylor, Ile of Wight. Hij besloot om een replica van het scheepje te bouwen . Hier heeft hij 2 artikelen over geschreven in de Watercraft ( July en September 1997). Deze artikelen heb ik ter inzage. daarna zeil hij haar ( onverantwoord ?) over open zee naar Woudrichem waarover hij publiceerde in de Spiegel der Zeilvaart. De 25 jaar daarna heeft ze steeds in het rivierengebied gelegen en gevaren. Helaas is Michiel overleden in 2019 en ging het scheepje daarna achteruit reden om haar te ‘adopteren’ en een goede opknapbeurt te geven. Nu vaart ze weer in volle glorie op het Veerse Meer wat voor haar een prima vaarwater is. |


