Status schip | Toegelaten |
Naam schip | Tcumseh |
VKSJ nummer | V1217 |
Type schip | Puritana 50 |
Bouwwijze | karveel hout-epoxy/woodcore |
Ontwerper | Georg Nissen |
Bouwer/werf | Brune |
Bouwjaar | 2001 |
Romp vorm | rondspant |
Vorm van de kiel | bulbkiel |
Maximum diepgang | 2.10 m |
Vorm van de achtersteven | jachthek |
Positie van het roer/td> | doorgestoken, opgehangen aan scheg |
Tuigvorm | sloep |
Lengte over stevens | 15.24 m |
Breedte op de huid | 3.60 m |
Materiaal romp | hout |
Materiaal opbouw | hout |
Materiaal mast | aluminium |
Motor | binnenboord diesel |
Schroef type | klapschroef |
Waterverplaatsing | 11000 kg |
Waarvan ballast | 5000 kg |
Ballastmateriaal | lood |
Kooktoestel | aanwezig |
Toilet | aanwezig |
Vaste_slaapplaatsen | aanwezig |
Thuishaven | Enkhuizen (formeel Keulen) |
Geschiedenis | Georg Nissen, heeft een aantal schepen in deze stijl ontworpen, van 46 to 60ft. Tecumseh is onder Loyds gebouwd door Willy Brune (Keulen), die het schip zelf heeft gevaren. Inde eerste jaren heeft het schip op de Noordzee gevaren en daar aan verschillende wedstijden meegedaan. Later is het schip op naam gekomen van Roland Haeck een familielid van de bouwer. Het schip is overgevaren naar Sadinie alwaar het to ongeveer 2016 heeft gevaren. In 2016 is tecumseh overgevaren naar Marseille waar het op wegtransport is gezet naar Nederland. In Nederland kwam het terecht bij Contest Brokerage waar ik het schip uiteindelijk in 2021 heb gekocht. Er is in dat zelfde jaar een nieuwe Volvo 4 cilinder 50pk diesel, saildrive, ingebouwd, de meeste afsluiters zijn vervangen, en in 2022 is het schip rondom nieuw in de verf en lak gezet. |
Eigenaar sinds | 01/04/2021 |