Status schip | Toegelaten |
Naam schip | IJsvogel |
VKSJ nummer | V1202 |
Varend monument | Ja |
Type schip | Tripp Lentsch |
Bouwwijze | op mal gebouwd |
Ontwerper | William H. Tripp |
Ontwerp jaar | 1962 |
Bouwer/werf | De Vries Lentsch |
Bouwjaar | 1965 |
Romp vorm | S-spant |
Vorm van de kiel | doorgebouwd |
Maximum diepgang | 1.39 m m. |
Vorm van de achtersteven | jachthek |
Positie van het roer/td> | doorgestoken, aan achterzijde kiel |
Tuigvorm | torensloep |
Lengte over stevens | 8.81 m m. |
Breedte op de huid | 2.73 m m. |
Materiaal romp | glasvezel versterkt polyester |
Materiaal opbouw | glasvezel versterkt polyester |
Materiaal mast | aluminium |
Motor | binnenboord diesel |
Schroef type | 3-blads vast schroef |
Waterverplaatsing | 3500 kg |
Waarvan ballast | 1362 kg |
Ballastmateriaal | lood |
Kooktoestel | aanwezig |
Vaste_slaapplaatsen | aanwezig |
Thuishaven | Warns |
Geschiedenis | Van de Tripp Lentsch zijn er een kleine 50 onder Lloyds gebouwd op de werf van De Vriesch Lentsch in Vianen. Ons schip heeft bouwnummer 42. Op het typeplaatje staat 1968 als bouwjaar vermeld. Bouwnummers 41 en 43 komen echter uit 1965. Als je goed kijkt op het werfplaatje is te zien dat er een 8 over de 5 is gestanst. Waarom is niet duidelijk. |