Status schip | Toegelaten |
Naam schip | Amorgos |
VKSJ nummer | V1197 |
Varend erfgoed | Ja |
Type schip | Fellowship |
Ontwerper | Gebr. De Kloet |
Ontwerp jaar | 1970 |
Bouwer/werf | Jachtwerf Gebr. De Kloet B.V. |
Bouwjaar | 1970 |
Romp vorm | S-spant |
Vorm van de kiel | doorgebouwd |
Maximum diepgang | 1.00 m m. |
Vorm van de achtersteven | jachthek |
Positie van het roer/td> | doorgestoken, opgehangen aan scheg |
Tuigvorm | torensloep |
Lengte over stevens | 8.20 m m. |
Breedte op de huid | 2.50 m m. |
Materiaal romp | glasvezel versterkt polyester |
Materiaal opbouw | hout |
Materiaal mast | aluminium |
Motor | binnenboord diesel |
Schroef type | omkeerschroef |
Waterverplaatsing | 2600 kg |
Waarvan ballast | 1300 kg |
Ballastmateriaal | lood |
Kooktoestel | aanwezig |
Vaste_slaapplaatsen | aanwezig |
Thuishaven | Warten |
Geschiedenis | Fellowship 27 met strijkbare mast, polyester S-spant met mahoniehouten opbouw (nu wit geschilderd, te restaureren). Teakhouten dek, teakhout in de kuip, helmstokbesturing. Het schip is in 1970 gebouwd door De Kloet Nederland. Er is een nieuwe mast, nieuwe giek en verstaging, een nieuw teakdek. De kuipvloer is verbeterd. Omstreeks 2005 is er een andere motor geplaatst: Vetus diesel. Binnen is er opvallend veel ruimte en een stahoogte van 1,85 m. De voorhut heeft een ruim tweepersoonsbed. In de kajuit zijn twee eenpersoonsbedden met een lengte van 2 m. De boot heeft een volledige zeilgarderobe inclusief spinnaker en rolfok in goede staat en is zeilklaar. Vorige namen: Charly Parker, Bootervloot. Tuigage: torentuig, nieuwe aluminium mast (2012) en giek, vernieuwde verstaging, grootzeil, rolreef genua, stormfok, spinnaker, winterkleed en zomerkleed, doorvaarthoogte 11,5 m. Motor: Vetus M2.04, interkoeling, diesel, 2 cilinders, 16 pk, omstreeks 2005 ingebouwd, schroefasaandrijving, 3 blads schroef, rvs dieseltank, 40 liter. 2 Accu’s van 12V, walstroom, acculader. Gas en water: Watertank, voetpomp, onderwatertoilet, gasbun, tweepitsgastoestel. Ik heb de boot in april 2022 gekocht van een schoonzoon van de vorige eigenaar. De reden van verkoop is niet bekend, de vorige eigenaar wil geen contact houden. De boot is in perfecte staat met uitzondering van het lakwerk. Het ligt sinds 2017 in Warten en ik ben van plan het daar te houden. |