Status schip | Toegelaten |
Naam schip | Drômendief |
VKSJ nummer | V1184 |
Varend erfgoed | Ja |
Type schip | Draak |
Bouwwijze | karveel, kopergeklonken |
Ontwerper | Johan Anker |
Ontwerp jaar | 1927 |
Bouwer/werf | Baaij, Loosdrecht |
Bouwjaar | 1939 |
Romp vorm | S-spant |
Vorm van de kiel | doorgebouwd |
Maximum diepgang | 1.20 m m. |
Vorm van de achtersteven | jachthek |
Positie van het roer/td> | doorgestoken, opgehangen aan kiel |
Tuigvorm | torensloep |
Lengte over stevens | 8.90 m m. |
Breedte op de huid | 1.96 m m. |
Materiaal romp | hout, eiken op Noors grenen spanten |
Materiaal opbouw | hout |
Materiaal mast | aluminium |
Motor | buitenboordmotor benzine |
Schroef type | 3-blads vaste schroef |
Waterverplaatsing | 1752 kg |
Waarvan ballast | 1000 kg |
Kooktoestel | geen |
Vaste_slaapplaatsen | geen |
Thuishaven | Giesbeek |
Geschiedenis | Het is schip is gebouwd door Baaij Loosdrecht in 1939 en gerestaureerd door de Scheepstimmermanschool in Alkmaar, waarna deze is gemeten op 12-07-1986. De boot is toen voorzien van het toen actuele wedstrijdtuig met spinaker luik in het voorschip. Overzicht verschillende eigenaars en naamgeving: ‘40-’47 Trintel, D. C. C. Reinders, Amsterdam; ‘48 Trintel. J. W. R. Tilanus, Almelo; ‘49-’52 Trintel, C. J. Boele, Kampen; ‘53-’54 Trintel, P. A. W. van Roessel, Amsterdam; ? Boot verkocht naar Duitsland; ‘81-’98 Lucifer, Kees Jonker, Amsterdam. Restauratie, na de restauratie werd de boot (wellicht) de H-17; ‘98-’99, Jacho van Olst, Almere; ‘99- ‘00 Ludi Smeele, Naarden; ‘01- nu Dromendief, Jelle Doorn, Zutphen, dendraak krijgt haar oorspronkelijke zeilnummer H47 terug. |