Status schip | Toegelaten |
Naam schip | Cadance |
VKSJ nummer | V1164 |
Varend erfgoed | Ja |
Type schip | Zeegatkruiser |
Bouwwijze | gelast |
Ontwerper | Norman G. Owens (VS) |
Bouwer/werf | L. Moerman N.V, Brielle |
Bouwjaar | 1962 |
Romp vorm | S-spant |
Vorm van de kiel | doorgebouwd |
Maximum diepgang | 1.45 m m. |
Vorm van de achtersteven | platgat |
Positie van het roer/td> | opgehangen aan achtersteven |
Tuigvorm | torensloep |
Lengte over stevens | 9.66 m m. |
Breedte op de huid | 2.61 m m. |
Materiaal romp | staal, gelast |
Materiaal zeilen | katoen |
Snit zeilen | recht |
Materiaal opbouw | staal |
Materiaal mast | aluminium |
Motor | binnenboord diesel |
Schroef type | 3-blads vaste schroef |
Waterverplaatsing | 4500 kg |
Ballastmateriaal | lood/beton |
Kooktoestel | aanwezig |
Vaste_slaapplaatsen | aanwezig |
Thuishaven | Weesp |
Geschiedenis | Ontwerp Owens (VS) Norman G. Owens (1912-2008) ontwierp de Zeegatkruiser voor Californische wateren, maar dan wel met de lijnen van een klassiek Nederlands scherp jacht uit de jaren ’60 van de vorige eeuw. |