Het ontwerp is uit 1947. Op opdracht voor het maken van het ontwerp aan Baron van Hoevell is is gedaan door een zekere heer Seeman uit Amsterdam. Op basis van deze tekeningen is de opdracht voor de bouw van het casco is gegeven door de heer Kloos zeer waarschijnlijk aan de scheepswerf Warmendam in Pennincksveer bij Haarlem. Daar werkte een plaatwerker, de heer van Es, die veel casco’s gebouwd heeft.
De schip is door de heer Kloos zelf voorzien van een interieur.Na het overlijden van de heer Kloos heeft de zoon de oude benzinemotor vervangen door een diesel en het interieur gemoderniseerd met een dinette.
Begin jaren 90 is het schip verkocht aan de heer Harry Draai, die het gehele interieur weer teruggebracht heeft naar het oorspronkelijke ontwerp van de Baron uitgevoerd in teak. Ook is toen het midzwaard weer gangbaar gemaakt.
In 1992 is het schip
V0881 Porzana Carolina
AlgemeenMeer schipExtra ratingHistorie
Status schip
Toegelaten
Naam schip
Porzana Carolina
Vksj nummer
V0881
Varend erfgoed
Ja
Type schip
torensloep
Bouwwijze
gelast
Ontwerper
Hoevell B. v. (1947)
Ontwerp jaar
1947
Bouwer/werf
Warmerdam Penningsveer casco
Bouwjaar
1955
Romp vorm
s-spant
Vorm van de kiel
korte kiel, met midzwaard
Minumum diepgang
1.10
Maximum diepgang
1.55
Positie van het roer
vast aan kiel
Lengte over alles
8.70m
Lengte over stevens
8.54m
Lengte over waterlijn
6,7
Breedte op de huid
2.67m
Materiaal romp
staal
Materiaal opbouw
staal
Material mast
hout
Motor
binnenboord diesel Vetus M309 25 pk
Schroef type
vast
Waterverplaatsing
5000
Waarvan ballast
2.00
Ballastmateriaal
Anders
Ballastmateriaal
Anders
kooktoestel
1
Toilet
Aanwezig
Rating
0.82
Rating spi
0.86
Lengte boegspriet
0.00
Voordriehoek basis
9
Voordriehoek hoogte
3,15
Snit voordriehoek
recht
Voordriehoek materiaal
dacron
Spinnaker
van top
Grootzeil voorlijk
8,55
Grootzeil onderlijk
3,65
Grootzeil snit
recht
Grootzeil materiaal
dacron
Topzeil
0.00
Topzeil snit
recht
Geschiedenis