Het ontwerp is uit 1947. Op opdracht voor het maken van het ontwerp aan Baron van Hoevell is is gedaan door een zekere heer Seeman uit Amsterdam. Op basis van deze tekeningen is de opdracht voor de bouw van het casco is gegeven door de heer Kloos zeer waarschijnlijk aan de scheepswerf Warmendam in Pennincksveer bij Haarlem. Daar werkte een plaatwerker, de heer van Es, die veel casco’s gebouwd heeft.
De schip is door de heer Kloos zelf voorzien van een interieur.Na het overlijden van de heer Kloos heeft de zoon de oude benzinemotor vervangen door een diesel en het interieur gemoderniseerd met een dinette.
Begin jaren 90 is het schip verkocht aan de heer Harry Draai, die het gehele interieur weer teruggebracht heeft naar het oorspronkelijke ontwerp van de Baron uitgevoerd in teak. Ook is toen het midzwaard weer gangbaar gemaakt.
In 1992 is het schip
1ste eigenaar en opdrachtgever voor de bouw van het casco was de heer Kloos uit Amsterdam, toemalig directeur van de Volkkrant. In bezit tot 1990 metals naam Porzana., , De tweede eigenaar was de heer H.Draai uit Almere. In bezit tot 2004 onder de naam L’ Autre Monde., , Aangekocht door huidige eigenaar in 2004., ,