De Regina is een sterk en rank scheepje. Ze werd van de sloop gered, heeft tal van verschillende namen gehad en kan opmerkelijk veel wind hebben. Haar huidige eigenaren zoeken een opvolger die, net zoals zijzelf deden, met de Regina heel Nederland wil gaan bevaren.
De Regina, een 8 m lang jachtje werd in 1948 gebouwd door de werf Valk in Leeuwarden, nu Valk Yachts in Franeker. De Regina is een echt Nederlands rondspant scheepje met een diepgang van 1 m, zodat heel veel Nederlandse wateren ermee toegankelijk zijn.
De Regina is in 1974 gerestaureerd. De romp kreeg een laag ‘cascover’, een heel sterk soort kunststofdoek dat in Engeland gebruikt werd om houten schepen (mijnenvegers) tegen paalworm te beschermen, waardoor er een waterdichte composiete huid werd gevormd. Verder werden er nieuwe spanten en heel stevige wrangen van oud eiken sluisdeurhout/AZOBE ingezet. De kielbalk werd vervangen en de kiel opnieuw opgebouwd uit Amerikaans oud eiken. Het grenen dek kreeg een laag van geschilderd hechthout.
In 2000 heeft scheepswerf Charlois het schip van voor tot achter geïnspecteerd. Na verwijdering van de vele verflagen werd een heel nieuwe laag epoxy mat over de zeer goed vastgelijmde cascover-laag aangebracht.
In 2003 is een nieuwe Oregon Pine mast gemaakt en er kwam ook nieuw beslag. In 2009 kwam er een nieuwe buitenboordmotor, een 4 takt 35 kg 6pk Tohatsu. In 2017 is een nieuwe kiel van Amerikaans oud eiken gemaakt, nieuwe trekstangen en de loodballast van 600 kg teruggeplaatst. Het schip steekt nu 1,00 m in plaats van de traditionele 0,90 m en de stabiliteit is duidelijk toegenomen. De mast is 11 m lang boven de waterlijn.
Het is altijd een genot om door weer en wind te varen met dit vooral stevige, maar ook ranke, sierlijke en droge schip. Het was altijd fijn om dagenlang onderweg te zijn en de vele DC’s en VKSJ-wedstrijddagen te hebben kunnen bezoeken, maar nu? Nu is het de tijd, gezien onze leeftijd, om een nieuwe enthousiaste zeiler en trekker te vinden, die Nederland van een andere kant wil leren kennen, want met dit schip kan je overal komen, van Loosdrecht tot Hellevoetsluis (in 4 dagen!) en van het Lauwersmeer tot Middelburg.
De inventaris is uitgebreid en op aanvraag te krijgen, waaronder stuurinrichting, marifoon, gps, diepte- en snelheidsmeter. De overnameprijs is nader overeen te komen.
Fred de Jong 0343-531672
Lydia Tutein Nolthenius 0651515533
De Regina is een sterk en rank scheepje. Ze werd van de sloop gered, heeft tal van verschillende namen gehad en kan opmerkelijk veel wind hebben. Haar huidige eigenaren zoeken een opvolger die, net zoals zijzelf deden, met de Regina heel Nederland wil gaan bevaren.
De Regina, een 8 m lang jachtje werd in 1948 gebouwd door de werf Valk in Leeuwarden, nu Valk Yachts in Franeker. De Regina is een echt Nederlands rondspant scheepje met een diepgang van 1 m, zodat heel veel Nederlandse wateren ermee toegankelijk zijn.
De Regina is in 1974 gerestaureerd. De romp kreeg een laag ‘cascover’, een heel sterk soort kunststofdoek dat in Engeland gebruikt werd om houten schepen (mijnenvegers) tegen paalworm te beschermen, waardoor er een waterdichte composiete huid werd gevormd. Verder werden er nieuwe spanten en heel stevige wrangen van oud eiken sluisdeurhout/AZOBE ingezet. De kielbalk werd vervangen en de kiel opnieuw opgebouwd uit Amerikaans oud eiken. Het grenen dek kreeg een laag van geschilderd hechthout.
In 2000 heeft scheepswerf Charlois het schip van voor tot achter geïnspecteerd. Na verwijdering van de vele verflagen werd een heel nieuwe laag epoxy mat over de zeer goed vastgelijmde cascover-laag aangebracht.
In 2003 is een nieuwe Oregon Pine mast gemaakt en er kwam ook nieuw beslag. In 2009 kwam er een nieuwe buitenboordmotor, een 4 takt 35 kg 6pk Tohatsu. In 2017 is een nieuwe kiel van Amerikaans oud eiken gemaakt, nieuwe trekstangen en de loodballast van 600 kg teruggeplaatst. Het schip steekt nu 1,00 m in plaats van de traditionele 0,90 m en de stabiliteit is duidelijk toegenomen. De mast is 11 m lang boven de waterlijn.
Het is altijd een genot om door weer en wind te varen met dit vooral stevige, maar ook ranke, sierlijke en droge schip. Het was altijd fijn om dagenlang onderweg te zijn en de vele DC’s en VKSJ-wedstrijddagen te hebben kunnen bezoeken, maar nu? Nu is het de tijd, gezien onze leeftijd, om een nieuwe enthousiaste zeiler en trekker te vinden, die Nederland van een andere kant wil leren kennen, want met dit schip kan je overal komen, van Loosdrecht tot Hellevoetsluis (in 4 dagen!) en van het Lauwersmeer tot Middelburg.
De inventaris is uitgebreid en op aanvraag te krijgen, waaronder stuurinrichting, marifoon, gps, diepte- en snelheidsmeter. De overnameprijs is nader overeen te komen.
Fred de Jong 0343-531672
Lydia Tutein Nolthenius 0651515533
De Regina is een sterk en rank scheepje. Ze werd van de sloop gered, heeft tal van verschillende namen gehad en kan opmerkelijk veel wind hebben. Haar huidige eigenaren zoeken een opvolger die, net zoals zijzelf deden, met de Regina heel Nederland wil gaan bevaren.
De Regina, een 8 m lang jachtje werd in 1948 gebouwd door de werf Valk in Leeuwarden, nu Valk Yachts in Franeker. De Regina is een echt Nederlands rondspant scheepje met een diepgang van 1 m, zodat heel veel Nederlandse wateren ermee toegankelijk zijn.
De Regina is in 1974 gerestaureerd. De romp kreeg een laag ‘cascover’, een heel sterk soort kunststofdoek dat in Engeland gebruikt werd om houten schepen (mijnenvegers) tegen paalworm te beschermen, waardoor er een waterdichte composiete huid werd gevormd. Verder werden er nieuwe spanten en heel stevige wrangen van oud eiken sluisdeurhout/AZOBE ingezet. De kielbalk werd vervangen en de kiel opnieuw opgebouwd uit Amerikaans oud eiken. Het grenen dek kreeg een laag van geschilderd hechthout.
In 2000 heeft scheepswerf Charlois het schip van voor tot achter geïnspecteerd. Na verwijdering van de vele verflagen werd een heel nieuwe laag epoxy mat over de zeer goed vastgelijmde cascover-laag aangebracht.
In 2003 is een nieuwe Oregon Pine mast gemaakt en er kwam ook nieuw beslag. In 2009 kwam er een nieuwe buitenboordmotor, een 4 takt 35 kg 6pk Tohatsu. In 2017 is een nieuwe kiel van Amerikaans oud eiken gemaakt, nieuwe trekstangen en de loodballast van 600 kg teruggeplaatst. Het schip steekt nu 1,00 m in plaats van de traditionele 0,90 m en de stabiliteit is duidelijk toegenomen. De mast is 11 m lang boven de waterlijn.
Het is altijd een genot om door weer en wind te varen met dit vooral stevige, maar ook ranke, sierlijke en droge schip. Het was altijd fijn om dagenlang onderweg te zijn en de vele DC’s en VKSJ-wedstrijddagen te hebben kunnen bezoeken, maar nu? Nu is het de tijd, gezien onze leeftijd, om een nieuwe enthousiaste zeiler en trekker te vinden, die Nederland van een andere kant wil leren kennen, want met dit schip kan je overal komen, van Loosdrecht tot Hellevoetsluis (in 4 dagen!) en van het Lauwersmeer tot Middelburg.
De inventaris is uitgebreid en op aanvraag te krijgen, waaronder stuurinrichting, marifoon, gps, diepte- en snelheidsmeter. De overnameprijs is nader overeen te komen.
Fred de Jong 0343-531672
Lydia Tutein Nolthenius 0651515533
De Regina is een sterk en rank scheepje. Ze werd van de sloop gered, heeft tal van verschillende namen gehad en kan opmerkelijk veel wind hebben. Haar huidige eigenaren zoeken een opvolger die, net zoals zijzelf deden, met de Regina heel Nederland wil gaan bevaren.
De Regina, een 8 m lang jachtje werd in 1948 gebouwd door de werf Valk in Leeuwarden, nu Valk Yachts in Franeker. De Regina is een echt Nederlands rondspant scheepje met een diepgang van 1 m, zodat heel veel Nederlandse wateren ermee toegankelijk zijn.
De Regina is in 1974 gerestaureerd. De romp kreeg een laag ‘cascover’, een heel sterk soort kunststofdoek dat in Engeland gebruikt werd om houten schepen (mijnenvegers) tegen paalworm te beschermen, waardoor er een waterdichte composiete huid werd gevormd. Verder werden er nieuwe spanten en heel stevige wrangen van oud eiken sluisdeurhout/AZOBE ingezet. De kielbalk werd vervangen en de kiel opnieuw opgebouwd uit Amerikaans oud eiken. Het grenen dek kreeg een laag van geschilderd hechthout.
In 2000 heeft scheepswerf Charlois het schip van voor tot achter geïnspecteerd. Na verwijdering van de vele verflagen werd een heel nieuwe laag epoxy mat over de zeer goed vastgelijmde cascover-laag aangebracht.
In 2003 is een nieuwe Oregon Pine mast gemaakt en er kwam ook nieuw beslag. In 2009 kwam er een nieuwe buitenboordmotor, een 4 takt 35 kg 6pk Tohatsu. In 2017 is een nieuwe kiel van Amerikaans oud eiken gemaakt, nieuwe trekstangen en de loodballast van 600 kg teruggeplaatst. Het schip steekt nu 1,00 m in plaats van de traditionele 0,90 m en de stabiliteit is duidelijk toegenomen. De mast is 11 m lang boven de waterlijn.
Het is altijd een genot om door weer en wind te varen met dit vooral stevige, maar ook ranke, sierlijke en droge schip. Het was altijd fijn om dagenlang onderweg te zijn en de vele DC’s en VKSJ-wedstrijddagen te hebben kunnen bezoeken, maar nu? Nu is het de tijd, gezien onze leeftijd, om een nieuwe enthousiaste zeiler en trekker te vinden, die Nederland van een andere kant wil leren kennen, want met dit schip kan je overal komen, van Loosdrecht tot Hellevoetsluis (in 4 dagen!) en van het Lauwersmeer tot Middelburg.
De inventaris is uitgebreid en op aanvraag te krijgen, waaronder stuurinrichting, marifoon, gps, diepte- en snelheidsmeter. De overnameprijs is nader overeen te komen.
Fred de Jong 0343-531672
Lydia Tutein Nolthenius 0651515533