
Status schip | In behandeling |
Naam schip | Guddi |
VKSJ nummer | V1253 |
Varend erfgoed | Ja |
Type schip | Bianca 36 |
Bouwwijze | glasvezelversterkt polyester op mal gebouwd |
Ontwerper | Sparkman & Stephens |
Ontwerp jaar | 1975 |
Bouwer/werf | Bianca Yachts Denemarken |
Bouwjaar | 1075 |
Romp vorm | rondspant |
Vorm van de kiel | aangezet , vinkiel |
Maximum diepgang | 1.83 m. |
Vorm van de achtersteven | jachthek |
Positie van het roer/td> | gescheiden van kiel aan scheg |
Tuigvorm | torensloep |
Lengte over stevens | 10.52 m. |
Breedte op de huid | 3.05 m. |
Materiaal romp | , glasvezelversterkt polyester |
Materiaal opbouw | glasvezelversterkt polyester |
Materiaal mast | aluminium |
Motor | binnenboord diesel |
Schroef type | klapschroef |
Waterverplaatsing | 5200 |
Waarvan ballast | 2690 |
Ballastmateriaal | gietijzer |
Kooktoestel | aanwezig |
Toilet | aanwezig |
Vaste_slaapplaatsen | aanwezig |
Thuishaven | Leiden |
Geschiedenis | Commentaar eigenaar Het jacht werd in de jaren 70 ontworpen door Sparkmans & Stephens. De ontwerper werkte destijds ook voor de Finse jachtbouwer Swan. Dit is de reden waarom deze boot de bijnaam “Little Swan” heeft gekregen. De boot is gebouwd als een elegante langeafstandscruiser met een verrassend scala aan sportieve eigenschappen. De kiel was relatief kort voor boten uit die tijd, maar heeft nog steeds een volledig gelamineerd ontwerp. Dit maakt het schip gemakkelijk te manoeuvreren en zeewaardig, zelfs bij harde wind. De kwaliteit van de boot is terug te zien in de constructie. Vergeleken met moderne boten zijn de dikte en stijfheid van de romp ongeëvenaard. Tijdens het varen in ruw weer blijft de boot volledig stil en zijn er geen bewegingen in de romp waarneembaar. Het dek en de kuip van de boot zijn volledig bekleed met teakhout en het interieur is van mahoniehout. |