Het is schip is gebouwd door Baaij Loosdrecht in 1939 en gerestaureerd door de Scheepstimmermanschool in Alkmaar, waarna deze is gemeten op 12-07-1986. De boot is toen voorzien van het toen actuele wedstrijdtuig met spinaker luik in het voorschip.
De boot is omgenummerd naar het nummer H17. Ik heb echter bij Imhof Leiden, die de tuigage heeft geleverd, kunnen achterhalen dat het een Baaij gebouwde Draak is. De Historische Kring Loosdrecht ondersteunt dit na onderzoek van de constructie van de gangen, eiken op Noors grenen en koper geklonken. Dit bekend dat dit vrijwel zeker de D H47 is, met als eerste naam Trintel. Verder staan de bekende gegevens op de website www.draakzeilen.nl. Verder heeft deze boot meegevaren met de Nederlandse kampioenschappen en ging vrijwel altijd bij eerste 5 boten over de finish.
Overzicht verschillende eigenaars en naamgeving: ‘40-’47 Trintel, D. C. C. Reinders, Amsterdam; ‘48 Trintel. J. W. R. Tilanus, Almelo; ‘49-’52 Trintel, C. J. Boele, Kampen; ‘53-’54 Trintel, P. A. W. van Roessel, Amsterdam; ? Boot verkocht naar Duitsland; ‘81-’98 Lucifer, Kees Jonker, Amsterdam. Restauratie, na de restauratie werd de boot (wellicht) de H-17; ‘98-’99, Jacho van Olst, Almere; ‘99- ‘00 Ludi Smeele, Naarden; ‘01- nu Dromendief, Jelle Doorn, Zutphen, dendraak krijgt haar oorspronkelijke zeilnummer H47 terug.